Eerste stagedag?! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Eerste stagedag?! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag?!

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

29 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Linda en ik gaan stage lopen in de Diezemonding (ofwel de Franse Wielen, die namen ga ik overigens ook door elkaar gooien).
Linda gaat daar onderzoek doen naar de flora van het gebied, en zal dit ook in kaart brengen met het programma GIS. Ikzelf ga me bezig houden met de Konikpaarden die rondlopen in het gebied. Van deze dieren ga ik bijhouden waar ze zich over het jaar verspreid ophouden in het gebied, dit meet ik meerdere keren per dag. Verder houd ik me ook bezig met wat hun gedrag is over de dag verspreid, en waarschijnlijk ga ik ook onderzoeken wat ze over de dag verspreid eten. Ook ik zal mijn gegevens verwerken in GIS.

Je zal het zelf al misschien bedacht hebben: ik en Linda gaan dus samenwerken, en de gegevens die we gaan verwerken in GIS zullen in combinatie met elkaar kunnen worden gebruikt om meer te weten te komen over de flora en fauna in het gebied.

De opdrachtgever voor onze stage is FREE Nature, en onze stagebegeleider is Tanja van FREE. Deze week zullen we een beetje worden ingewerkt in hoe alles zit, en volgende week gaan we beiden aan onze onderzoeksplannen schrijven. En komende woensdag en volgende week maandag gaan we paarden vangen in een gebied bij Nijmegen en in het natuurgebied bij Slot Loevenstein.



Vandaag was onze eerste stagedag. Dachten we.

Vanochtend zijn we naar de Diezemonding gefietst, nadat mijn band leeg bleek te zijn. Toen we arriveerden bij de Diezemonding hebben we een tijdje rondgezocht naar onze stagebegeleider, maar toen we deze niet konden vinden zijn we maar naar de konikpaarden gaan kijken die het onderwerp van mijn stage zijn.
Een bleek kreupel te zijn, dat zal ik nog even doorgeven aan Tanja.
We hebben een beetje foto's gemaakt van de dieren, en wat zitten kletsen.

Na enige tijd besloten Linda en ik om Tanja te bellen omdat ze er nog niet was, en toen bleek dat we een kleine miscommunicatie hadden gehad. Wij dachten dat we op maandag om 10 uur hadden afgesproken, Tanja dacht dat het dinsdag 10 uur was.

Conclusie van vandaag: Onze stage begint morgen!

Char

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 20116

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: