Tweede eerste dag. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Tweede eerste dag. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Tweede eerste dag.

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

30 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Zoo, mijn tweede dagverslag.

Vandaag was opnieuw de eerste stagedag. Linda en ik zijn vanochtend wel op tijd vertrokken. Tenminste, we vertrokken op tijd, en toen vergat ik mijn jas :P

Hoe dan ook, we hebben vandaag met Tanja het gebied nader verkend. We zijn eerst met grote moeite naar de paarden gegaan, waarbij we ons een weg moesten banen door de distelstruiken. Toen hebben we even staan kijken naar de paarden en hebben we het gehad over de zuiverheid van het ras en welke paarden misschien weg zouden moeten wegens kenmerken die niet bij het ras horen (zoals aftekeningen).

Daarna hebben we nog een stuk van het terrein doorgelopen, om te zien wat we precies in kaart moeten gaan brengen in GIS.

Verder vertelde Tanja ons dat we morgen al om 6:45 op station Zaltbommel moeten staan... Dus dat wordt vroeg opstaan morgen ben ik bang.

Na het doorlopen van het terrein gingen we terug naar de fietsen/auto, en hebben we nog even staan praten met een Bosschenaar die vanalles over de buurt van het gebied weet te vertellen. Tanja vertelde ons en hem dat het natuurgebied, wat nu aan twee kanten wordt begrensd door dijken, waarschijnlijk op 1 plek een overgang krijgt over de dijk heen, zodat de paarden (en binnenkort ook Rode Geuzen) ook aan de andere kant van de dijk kunnen komen grazen op een gebied dat dan ook natuurgebied zal worden. Dat zou wel heel tof zijn!

Dat was het wel weer voor vandaag. Lin en ik gaan zo eten en ik ga maar vroeg slapen vandaag, gezien de vertrektijd van morgen...

Groetjes!
Char

  • 30 Augustus 2011 - 15:29

    Lesley:

    Wow, die paardjes zijn gaaf!!! ( echt helemaal mijn kleur)
    Hoop dat je het naar je zin hebt daar.
    Neem je zon paardje voor me mee??
    Ow, en je moet nog snel een x langskomen, moet je nog alles vertellen over mexico
    XX lesley

  • 30 Augustus 2011 - 15:38

    Char:

    @Les, zullen we zaterdag gaan rijden als het weer meezit? Misschien kan je op Brinja mee het bos in, en anders pak ik Flappie wel, dan kan jij op Syovanna.

    En als je het leuk vind kan je wel een keer meekomen, kan je zelf eens kijken naar die mooie paardjes ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 20111

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: