Woensdag de 7e - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Woensdag de 7e - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Woensdag de 7e

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag moest Linda naar de dokter. Vandaar dat ik s'ochtends thuis heb gewerkt aan mijn onderzoeksplan. Rond twaalf uur geloof ik ben ik naar het HAS gegaan en hebben we daar nog een tijd gewerkt, waarna we de kuddecontrole hebben gedaan.

Ik ben weer een stukkie verder met mijn onderzoeksplan, heb vandaag voornamelijk literatuurstudie gedaan.

Toen we in de Diezemonding kwamen zagen we dat de paarden verververweg stonden. Heel flauw van ze, want aan de sporen te zien hadden ze pasgeleden nog dichtbij de ingang van het gebied gestaan.
We besloten een makkelijkere omweg te nemen, en gingen om de distels heen via de dijk die langs de Dieze loopt naar de paarden. We dachten dat alle dieren bij het viaduct in de buurt stonden, maar al gauw liepen we twee hengsten tegen het lijf. Ze stonden helemaal van de groep afgezonderd. Ik vermoed dat dat het twee jaarlingen waren, die door de hengst de kudde uit worden gewerkt op het moment. Dat gebeurt in elk geval normaal gezien rond die leeftijd. We liepen verder, en kwamen bij de rest van de kudde. We telden er 12, dus alle paardjes waren er.

We stonden even bij de kudde te kijken naar de dieren, en langzaamaan liepen ze een stukje weg, en daarna begonnen ze te rennen. Ze liepen richting de twee jaarlingen, en die begonnen eerst ook te rennen. Echter al gauw sloten ze zich weer aan in de kudde, al liepen ze wel een beetje achteraan.

Toen de kudde verderop tot stilstand kwam, stonden ze wel weer in de kudde, dus ik snap het niet helemaal.

Misschien is er wel helemaal niks aan de hand hoor, en stonden ze toevallig afgezonderd. Maar het zou wel erg toevallig zijn dat het net die twee hengsten waren.

We hebben daarna nog even wat foto's gemaakt van de paardjes, en toen zijn we weer gegaan.

Dat was het weer voor vandaag!
Sorry als mijn verslagen een beetje saai zijn afgelopen dagen :P

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 20141

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: