Onderzoeksplannen nakijken + overleg Tanja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Onderzoeksplannen nakijken + overleg Tanja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Onderzoeksplannen nakijken + overleg Tanja

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

21 September 2011 | Nederland, Amsterdam

hoihoi,

Gisteren hebben Linda en Demelza hun onderzoeksplan naar mijn gestuurd, en ik de mijne ook naar hun. Ik heb hun plannen nagekeken en commentaar erin gezet, en zij hebben hetzelfde gedaan voor ons.

Daar zijn we een goede tijd mee bezig geweest, en daarna heb ik mijn plan nog aangepast aan het commentaar wat ik er op heb gekregen.

Vandaag hadden we een afspraak met Tanja. Om de dag goed te beginnen waren we het lokaal vergeten wat we hadden gereserveerd, maar we wisten in elk geval de verdieping nog. Het bleek 4A21 te zijn, Tanja had het gelukkig onthouden haha.

Tanja heeft een voor een onze onderzoeksplannen besproken met ons, en haar op- en aanmerkingen erop toegelicht. Ook heeft ze ons medegedeeld dat we behalve de grazers-en publiek workshop volgende week, de week erna ook weer een activiteit hebben! Dan gaan we de paarden vangen in de Diezemonding.

Weten jullie nog die 3 paarden waarvan ik de naam wist? Daarvan gaat er een weg, Latka. Verder gaat er nog een veulen en nog een.

Verder heeft ze me nog haar eigen manier van de paarden herkennen gegeven:

Er zijn 3 volwassen merries:
Lazda, de leidmerrie, dat is een donkere merrie.
Gogle, een oudere merrie, licht van vacht en met licht in de manen.
En Nara, een grote, grof gebouwde grijze merrie (zit kwa kleur tussen Gogle en Lazda in).

Dan zijn er 3 jonge hengsten.
1 twenter:
Goniadz. Hij heeft een licht achtervoetje en wit in zijn manen.
en 2 jaarlingen:
Loco, die is donker van kleur
Marvie, die is licht van kleur.

Dan hebben we 1 jaarling merrie:
Glorioza, die herken ik aan het jaarling zijn + merrie zijn.

Verder zijn er nog 3 veulens:
Lerca, dat is een merrie.
N, die heeft een kol.
Guiness, dat is het overblijvende veulen.

En dan hebben we natuurlijk nog 1 volwassen hengst:
Dille, een vrij grote Konik, en voornamelijk dik :P

We houden dus 11 paarden over.

We krijgen (als het goed is) komende maand de Rode Geuzen erbij.
Dat worden er 5, en waarschijnlijk een stier en twee koeien, met beiden een kalf. Maar misschien worden het ook 3 koeien en twee kalveren, maar dat zal later blijken als Tanja daarover uit is.

Dat was het wel voor vandaag. Morgen ga ik waarschijnlijk mijn onderzoeksplan voor de laatste keer aanpassen en dan het definitief opsturen, en misschien nog het veld in om een keer te proefobserveren. Eigenlijk moeten linda en ik ook van de week nog het gebied in kaart brengen, het zou handig zijn omdat te hebben voordat ik begin met observeren. Maar dat zien we morgen wel.

xx
Char

  • 21 September 2011 - 15:30

    Anneke Marree:

    je vindt het toch niet erg als ik die namen en omschrijvingen van de paarden weer vergeet?
    Moet je ook de planten niet een beetje in de gaten houden. Weten wat ze eten?
    Hoe de poep eruitziet?

  • 21 September 2011 - 17:40

    Monique:

    Zo, het begint aardig op gang te komen! Heb je al een idee hoe je het gebied in kaart moet brengen? Doe je dat met de GPS en herkenningspunten, of zo iets?
    x,m

  • 22 September 2011 - 09:01

    Charlotte Pijnenburg:

    @Monique, ik en Linda gaan met de GPS langs alle randen van het gebied lopen en langs de hekken die stukken van het gebied afsluiten, maar ook langs randen van het water ed.

    @Anneke, Ik vind dat heeeeeeel erg :P Haha. Ik moet de planten die ze eten ook wel in de gaten houden ja, maar moet nog even kijken hoe ik dat precies ga doen. Mestonderzoek zal waarschijnlijk niet nodig zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 20118

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: