Met een waterig zonnetje achter de Geuzen aan. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Met een waterig zonnetje achter de Geuzen aan. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Met een waterig zonnetje achter de Geuzen aan.

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoihoi,

Afgelopen donderdag en vrijdag heb ik weer niet geschreven, dus bij deze haal ik dat even in.

Donderdag heb ik samen met Linda de Geuzen gevolgd. Dit bleek wederom een lastigere opgave dan de paarden, dit keer stonden de Geuzen de hele tijd midden in de distels. Voor Lin was het wel interessant omdat ze dat gebied nog niet had gedetermineerd, maar aangezien er maar een stuk of 5 soorten groeiden was zij ook al weer vrij snel klaar. Het was behoorlijk nat die dag, en ergens gaan zitten tussen de distels wou niet zo lukken. Dus ik besloot volgende keer een campingstoeltje mee te nemen, want die zouden volgens Tanja bij de action te koop zijn.
Na een tijdje gingen de Geuzen richting het ponyweitje, en dat was net voor onze pauze. We zagen dat Tanja door het gebied aan het lopen was met een man die we niet kenden, dus wij waren uiteraard geinteresseerd. We zijn ze een tijdje achterna gelopen tot ze ons eindelijk opmerkten, en toen hebben we even staan praten. De man bleek Wouter te heten, en hij was ook van FREE. Die kennen we dan ook weer :P
Daarna zijn we braaf weer gaan observeren, heerlijk in de regen... Ik vind het observeren hartstikke leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen als de omstandigheden zo zijn als op die dag, dan is het wat minder leuk.

Toen we klaar waren met het observeren zijn we langs de Action gegaan. Uiteraard was het laatste campingstoeltje net verkocht, dus dat was pech. We hebben nog wat andere dingetjes gekocht zoals een thermoskan, en dat was het dan weer voor die dag.



Op vrijdag heb ik een lekker saai dagje gehad. Ik ben even gaan kijken hoe het met de beestjes was, en verder heb ik de hele tijd gegevens ingevoerd van anderhalve week (ik liep ietwat achter). Ik ben daar de hele dag mee bezig geweest, en dat was het verhaaltje wel weer voor vrijdag.



Vandaag zijn we weer achter de Geuzen aan gegaan. De reden dat we de Geuzen pakten was dat ik van de paarden al veel meer gegevens heb dan van de Geuzen, en stel dat er om onverwachte redenen een dag wegvalt deze week, dan heb ik in elk geval 2 observaties van de Geuzen en 1 van de Koniks, in plaats van andersom.

De Geuzen hebben vandaag wel wat liever gedaan voor ons. Ze hebben eerst lang in de distels gestaan, maar ik had een campingstoeltje van thuis meegenomen, dus dat was niet zo erg. Het is wel te zien aan het distelveld dat er nu Geuzen zijn, er waren namelijk hele grote stukken van de distels omgewalst door de dieren. Wel grappig dat dat zo snel gaat.
We hebben tot de pauze in de distels gestaan, maar we zijn wel wat verplaatst. We begonnen midden in het veld, en later stonden we aan de kant van de weg in het distelveld.

Daarna hebben we pauze gehouden in een waterig zonnetje en voor zover het lukte uit de wind. Toen we om half 1 weer terug gingen naar de Geuzen, stonden ze nog braaf op dezelfde plaats. We hebben even vanaf de weg zitten observeren, maar daar waaiden we bijna weg. Opeens viel mijn oog op de sloot waar we voor zaten. Die was toch leeg, dus ik besloot er in te gaan zitten. Die sloot bleek ideaal om in te hangen, dus we hebben een hele tijd daar gezeten, en de beestjes waren zo lief om niet te veel te verplaatsen.
Na een tijdje kwam Tanja langsrijden in d'r auto (die was een van de afgezette gebieden aan het verkleinen geweest met Jan) en we zwaaiden even naar haar. Even later kwam ze terug lopen toen ze had geparkeerd, en toen hebben we onder het observeren gezellig zitten kletsen over onze katjes, hondjes en paardjes.
Daarna gingen de koetjes echter verplaatsen, en moesten we er weer achteraan.
De Geuzen hebben nog een flinke tijd op het ponyweitje gestaan, en daarna, toen we bijna klaar waren, gingen ze heel vals heel ver weg de dijk op naast de Dieze. Dus wij mee, en toen we ze net weer hadden ingehaald draaiden ze om en gingen ze weer terug naar het ponyweitje. Beetje flauw van ze :P

Daarna zat onze tijd er weer op, en zijn we wederom naar de action gegaan, omdat Linda toch ook wel een thermosfles wou, ook al hadden ze geen roze flessen :P Ik wou een deken halen bij de action die ik had gezien donderdag, maar wederom had ik pech en was de laatste net verkocht. Dus ik heb hem maar bij de blokker gehaald, want ik vind het maar een beetje koud op mijn kamer.



Nou dat was hem weer voor vandaag.
Het plan voor deze week is om nog 2 dagen te observeren, donderdag gaan we bij Wilbert in de Oude Waal Galloways vangen, en vrijdag weer observeren.

Dada, en slaap lekker!
xx
char

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 20146

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: