Ouderwets paardjes monitoren. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Ouderwets paardjes monitoren. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Ouderwets paardjes monitoren.

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

25 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo, weer een verslag!

Vandaag zijn we weer ouderwets achter de paarden aan gegaan!

Het was wel een beetje een opluchting, de paarden zijn toch wel gemakkelijker dan de Geuzen om te volgen en te observeren. Maar dan blijkt toch ook al duidelijk dat de twee soorten echt een zeer verschillend terreingebruik hebben, dat is wel tof om terug te zien. Net als het voedselgebruik, de paarden eten heel veel gras, terwijl de geuzen veel houtachtigen en distels eten.

De paarden stonden al lief op ons te wachten langs de weg waarover we aan kwamen fietsen. Toen we er net waren, begonnen ze echter te lopen nadat ik mijn eerste observatie had gedaan. Er kwam echter net een mevrouw langs die even kwam kletsen (de mevrouw met de Toller die ons de paarden had gewezen toen we ze een tijdje geleden kwijt waren). Dus we hebben even met haar gepraat, en daarna zijn we weer naar de paarden gegaan. Die waren lekker verspreid gaan staan... Gogle, Goniadz, Guiness en Loco stonden met z'n vieren aan de ene kant van de weg door het gebied, terwijl de rest een heel stuk het distelveld in stonden aan de andere kant. Beetje gek, en lastig te observeren. We zijn bij de andere paarden gaan zitten, en ik ben steeds maar heen en weer gehuppeld tussen de twee groepjes. Na een tijdje rende het Gogle-groepje echter weer naar de rest toe, en toen gingen ze allemaal rennen :P
Vervolgens gingen ze op de dijk staan, en daar zijn ze eigenlijk de hele dag wel gebleven. Na even daar te hebben gezeten zijn we pauze gaan houden, en net toen de pauze af was kwam Tanja langs, die Linda kwam ophalen om een klein voortgangsgesprek te houden over de stage. Ik heb in m'n eentje verder geobserveerd, maar na 2 uur kwam Linda alweer terug en hebben we de dag afgemaakt.

Morgen weer Geuzen, en dan ga ik mijn krukje weer meenemen (die was ik vergeten vandaag...). Ik hoop wel dat het morgen minder regent dan vandaag, want die regen blijft toch vervelend met het noteren van mijn waarnemingen op papier... Want zelfs met mijn geweldige onder-water-schrijf-pen sloop ik het papier als het nat genoeg is.
Ik had vandaag trouwens mijn nieuwe laarzen van de Boerenbond aan, met voering! En ze waren echt geweldig, heb geen koude of natte voeten gehad vandaag ^^ Dus die gaan morgen ook weer mee!!

Tot morgen!
Char

  • 25 Oktober 2011 - 20:40

    Monique:

    Jaha, die laarzen komen wel van pas nu! Ze zeggen dat het beter weer wordt, laten we het hopen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 20133

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: