Galloways vangen en Koniks volgen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Galloways vangen en Koniks volgen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Galloways vangen en Koniks volgen!

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

30 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo, daar ben ik weer.

Ik heb wegens drukte met inpakken voor alles even geen tijd om mijn blog te schrijven, maar hier is ie alsnog.

Donderdag zijn we Galloways gaan vangen in Wilberts gebied, de Oude Waal / Ooipolder / Groenlanden (en waarschijnlijk heeft het nog wel meer namen). Onze trein had s'ochtends vertraging, maar dat bleek niet heel erg te zijn, Tanja kwam pas nadat wij er waren op Zaltbommel aan om ons op te halen. Demelza was er trouwens niet bij, die is momenteel in Parijs.
Goed, we kwamen dus aan, en de kraal stond al klaar, dat was wel fijn. We hebben even de plannen doorgesproken,en toen zijn we de runderen gaan halen. We hebben eerst een groepje in de kraal gedreven wat kleiner stond ingehekt dan de rest. Dat was omdat ze nog niet zo vaak waren gevangen, en ze dus moeilijker zouden kunnen zijn. Gelukkig viel dit mee, en stonden ze al gauw in de kralen.
Daarna zijn de rest van de Galloways gehaald, die aardig goed bij elkaar stonden. Ik stond samen met Linda, Fokko en Noah (een vierdejaars stagaire van het van hall Larenstein). De anderen gingen de dieren halen, en al gauw was de helft van die ook gevangen. Echter de andere helft was gauw teruggelopen, maar zijn daarna alsnog gehaald.

Toen de Galloways in de hekken stonden hebben we appelflappen en kersenflappen gegeten, en nadat Wilbert nog even een appeltaart voor de volgende pauze had gehaald, zijn we weer verder gegaan.

Terwijl een hoop Galloways werden geblikt en er een paar werden uitgesorteerd, ben ik met een paar mensen het prikkeldraad gaan ophalen waarmee het gebied tijdelijk kleiner was gemaakt. Toen we terug waren besloten we ook de extra kleine afzetting even weg te halen (schrikdraad), en toen we daar net mee klaar waren kwamen de Galloways alweer naar buiten rennen, want het blikken en uitsorteren was klaar.

Er waren toen nog 4 runderen in de kraal, die weg moesten naar de slacht.

Daarna hebben we de appeltaart die Wilbert had gehaald opgegeten, en zijn we de kraal op gaan laden. Die hebben we vervolgens een stuk verderop weer opgezet als voorbereiding voor een volgende vangactie, en toen waren we eigenlijk wel klaar.
We hebben nog even staan kletsen en Linda en ik hebben afgesproken dat we een keer bij Noah in het gebied gaan kijken. Hij doet namelijk een stage die zeer met de mijne te vergelijken is, en ik denk dat het wel interessant is om er achter te komen hoe hij zijn veldwerk aanpakt, en de uitwerking ervan.




Op vrijdag hebben we weer de Koniks gevolgd. We hebben ze gevonden in de distels, en weer verlaten in het open veld nadat ze even gepicknickt hadden op het picknickplekje.
Er is niet veel bijzonders gebeurd bij de paarden, alleen viel het me op dat ineens veel van de dieren houtachtigen en bramen (ook houtachtigen overigens) aan het eten waren. Wel apart, want dat heb ik ze nog bijna niet zien doen.

Dat was hem voor deze week, en nu ga ik mijn tas inpakken want Lin en ik gaan morgenochtend met het vliegtuig naar LONDON!!
Tot over een week!
Char

  • 30 Oktober 2011 - 21:37

    Anneke Marree:

    Het moet toch niet gekker worden met al dat gebak! Vinden jullie het gek dat die beesten hout en bramenstruiken gaan staan eten bij het zien van al dat gebak en dan niets krijgen. Ze moeten toch wat.... Ik zit bij het lezen van dit verslag al mijn muis op te eten. Maar het is te hopen dat ze ook een paar kruimels vinden als jullie weg zijn!!! Veel plezier in Londen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 20101

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: