Paardjes eten ook hout. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Paardjes eten ook hout. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Paardjes eten ook hout.

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag. Volgens mij begon ik tot nu toe een hoop dagverslagen met dat woord. Nou, dat gaat nog wel vaker gebeuren :P

Vandaag dus, zijn Lin en ik weer samen achter de paardjes aan gaan lopen. Toen we onderweg waren naar het gebied, stonden we voor een stoplicht te wachten, toen ik me besefte dat ik mijn invulformulieren was vergeten... Pff, balen! Naja, ik heb het opgelost door zelf maar even custom formulieren te maken, maar wel stom van me.

Toen we in het veld kwamen konden we de paardjes niet meteen vinden. We zagen ze niet staan toen we aan kwamen fietsen, dus ik dacht, ze zullen wel bij het meertje staan. En inderdaad, ze stonden bij het meertje te grazen. We settelden ons vlakbij het hek tegen de dijk, vanaf waar we de paardjes mooi konden zien.

Het viel me vandaag wederom op dat veel paarden hout aan het eten zijn, vooral van de wilg. Dit geldt niet voornamelijk voor jonge dieren, zoals bij distels, maar zowel jonge als oudere dieren doen het. Wel grappig dat ik ze dat eerder zelden zag doen, en nu ineens veel! Ben benieuwd waarom...

De paarden waren zo lief om tot de pauze bij het meertje te blijven staan, en daarna zijn ze naar de dijk gelopen langs de Dieze. Wij hebben eerst pauze gehouden, en toen zijn we er weer achteraan gegaan. Ze hebben de hele middag mooi op de dijk staan grazen, een beetje heen en weer lopend, terwijl wij zelf op 1 plek konden blijven zitten, want ze bleven wel in de buurt. Lieve beestjes!

Morgen ga ik een dagje thuis werken, gegevens uitwerken en dergelijke. Als het goed is blog ik morgenavond weer, dus tot dan!!



En @ Anneke: nope, vandaag weer geen taart... Arme wij...

  • 08 November 2011 - 20:39

    Monique:

    Dat noem je op een houtje bijten,
    en de winter moet nog beginnen!

  • 09 November 2011 - 10:22

    Tanja :

    Goede ontdekking! Zal de verklaring voor het hout eten niet meteen verklappen, maar denk eens aan de dalende temperatuur, in combinatie met de vertering van paarden bij ruw voedsel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 20108

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: