Morgen stagebezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Morgen stagebezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Morgen stagebezoek!

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoihoi,

Jaja, morgen is het stagebezoek. Maar vandaag eerst heb ik alle gegevens uitgewerkt die ik afgelopen week en eind vorige week heb verzameld. Daar valt uitermate weinig over te vertellen.

Verder heb ik gisterenavond mijn reflectieverslag geschreven en opgestuurd naar Tanja. Ik heb dat ook onderaan in mijn verslag geplakt, voor geïnteresseerden. Het is dus een verslag over hoe ik de voortgang van mijn stage tot nu toe zie. Helaas had ik de verplichting om niet meer dan 1 A4tje te gebruiken, waardoor het niet overal een mooi aansluitend verhaal is.

En tot slot heb ik nog het stagebezoek voor morgen doorgenomen. Ik wil eigenlijk koffie meenemen voor Arjan en Tanja, maar aangezien mijn thermosfles dan voor eeuwig naar koffie smaken zal gaat dat niet gebeuren, en zullen ze het moeten doen met thee uit plastic bekers.

Nou dat was het wel voor vandaag. Een dag lang werk levert soms slechts een kort verhaaltje op...




Mijn reflectieverslag:

Reflectieverslag stage Free

Stagaire: Charlotte Pijnenburg
Stagebedrijf: FREE Nature
Stagebegeleider: Tanja de Bode
Stagedocent: Arjan Borghuis

Ik loop op het moment dat ik dit schrijf bijna 10 weken stage bij FREE Nature. Hier doe ik een stage die gerelateerd is aan het gedrag dat Konikpaarden en Rode Geuzen vertonen, en aan de hand hiervan bepaal ik het gebiedsgebruik van de dieren.
De indruk die ik tot nu toe van FREE Nature heb gekregen, is dat het een bedrijf is waarin mensen erg zelfstandig bezig zijn, maar altijd op hulp kunnen rekenen. De medewerkers van het bedrijf gaan erg gezellig en behulpzaam met elkaar om, en geven ook aan dat ze bereid zijn om mij te helpen wanneer ik ergens niet uit kom tijdens mijn stage. De sfeer onder de medewerkers is erg goed, en ik heb ook het gevoel dat ik goed wordt opgenomen binnen deze groep mensen.
De zelfstandigheid die ik zie bij de medewerkers die zie ik ook bij mezelf. Ik werk behoorlijk zelfstandig aan mijn stage, maar ik heb wel zeer regelmatig contact met mijn stagebegeleider, Tanja, om haar op de hoogte te houden en om eventueel vragen te stellen of opmerkingen te maken.
Ik heb het gevoel dat het onderzoek dat ik doe voor FREE Nature gewaardeerd wordt, en dat is ook iets wat mij echt stimuleert om me echt in te zetten voor de stage. Het verloop van de stage tot nu toe gaat dan ook behoorlijk soepel. Tijdens het schrijven mijn onderzoeksverslag had ik regelmatig contact met Tanja om vragen te stellen of extra info te vragen, en ook met Arjan heb ik toen overleg gehad via mail of mijn plan goed was wat betreft de inhoud.
Ik ben nu al 5 weken bezig met het veldwerk, en op een paar kleine dingetjes na gaat dit geheel volgens plan. De formulieren die ik had opgesteld bleken net zo goed bruikbaar als dat ik had gedacht, alleen de pauze en eindtijd had ik niet goed ingeplant. Dit heb ik echter de eerste dag al aangepast, dus dit heeft geen problemen opgeleverd.
Een van de punten die ik aangehaald heb in mijn onderzoeksplan, is dat ik regelmatig contact zou onderhouden met mijn stagedocent, stagebegeleider en dat ik iedere dag een blog zou bijhouden. Op dit gebied ben ik ietwat laks geweest. Mijn blog heb ik wel geschreven voor iedere dag, maar het is nog wel eens voorgekomen dat ik een paar dagen bij elkaar stopte in een blog. Dit zou ik eigenlijk niet moeten doen.
Wat betreft het contact met mijn stagedocent, Arjan, heb ik enige verwarring. Ik zou namelijk iedere week laten weten per mail hoe het gaat met mijn stage, maar ik weet niet goed wat ik dan moet schrijven. Dit komt doordat ik iedere dag mijn stageverloop beschrijf in mijn blog. Ik heb de indruk dat Arjan mijn blog ook iedere dag leest, en daardoor weet ik niet zo goed wat ik hem nog moet schrijven iedere week. Ik had met dit probleem natuurlijk eerder naar Arjan toe moeten gaan, maar dat is erbij ingeschoten. Bij Tanja gaat dit contact wel goed, ik heb met haar meerdere keren per week contact, en ze is ook prima op de hoogte van mijn stageverloop.
Wat betreft mijn leerdoelen ben ik behoorlijk tevreden met mijn voortgang. Mijn punten waren dat ik meer vakkennis wou opdoen, een goede planning wou leren bijhouden, ik wou Tanja goed op de hoogte houden van mijn stage en ik wou minstens 10 activiteiten bij hebben gewoond.
De vakkennis die ik wil opdoen die heb ik voornamelijk opgedaan tijdens het schrijven van het onderzoeksplan, en verder merk ik dat ik veel meekrijg van hoe een bedrijf zoals FREE werkt. Dit laatste krijg ik vooral mee tijdens de activiteiten zoals het vangen van dieren en tijdens bijeenkomsten van (onder andere) medewerkers van FREE en ook van ARK. Ik heb op dit moment al 9 activiteiten bijgewoond, waardoor ik zowel een aantal medewerkers van FREE en ARK al aardig goed ken, en ook de directeur van zowel ARK als FREE heb ik ontmoet, die van FREE zelfs meerdere keren. Dus met dit meewerken aan activiteiten ben ik ook goed aan het netwerken steeds.
Het op de hoogte houden van Tanja dat lukt, zoals eerder aangegeven, zeer goed, dit is tot nu toe een zeer geslaagd leerdoel. Net als het bijhouden van een planning. Ik houdt me niet alleen goed aan mijn stageplanning, maar ik ga tegenwoordig ook bijna nergens meer heen zonder dat ik mijn agenda met me meeneem. Dit is zeker wel het gevolg van het stellen van dit leerdoel voor mezelf.

Al met al ben ik zeer tevreden over de voortgang van mijn stage. Alles gaat volgens plan, en ik heb het leuk!

  • 10 November 2011 - 06:28

    Anneke Marree:

    Heel mooi gedaan meisje. Het is me nu volkomen duidelijk waar je mee bezig ben tijdens die stage van jou! Goed verhaal. Ik wist niet wat er allemaal gebeurt als ik al die paardjes zo vrij in de natuur zie grazen en wat er allemaal komt kijken in zo'n fokprogramma. Het chippen enzo. Leuk om te lezen . Uit dit verslag komt duidelijk een zeer geïnteresseerd en vrolijk meisje, en op de foto's zie ik ook mooie en gelukkige paarden. Ga zo door!

  • 11 November 2011 - 00:03

    Monique:

    Fijn om je stageverslag mee te mogen lezen! Doe maar koffie hoor, we hebben een nieuw thermosflesje voor je.

    gr,m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 20110

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: