Stagebezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Stagebezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Stagebezoek

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

11 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was het zo ver, stagebezoek. Ik zag er wel een beetje tegenop hoor, ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten en dat is nooit zo heel fijn..

Vanmorgen is Linda naar mijn kamer gekomen (die heeft morgen stagebezoek) en we hebben elkaars reflectieverslag even doorgenomen. Het was uiteraard te laat voor ons beiden om nog veranderingen door te voeren, maar het leek ons toch nuttig. Daarna hebben we even besproken wat we voor idee hebben dat ons te wachten stond en onze ideeën kwamen aardig overeen, dat gaf me wel wat meer rust.

Linda is gebleven tot een uurtje voordat ik aan ging fietsen naar het veld en toen ze weg was heb ik nog even mijn spulletjes bij elkaar geraapt die ik evt nodig zou kunnen hebben.

Om 2 uur ben ik aangefiets naar de Diezemonding, en toen ik daar was om kwart over 2 waren Tanja en Arjan er uiteraard nog niet, we hadden namelijk pas om half 3 afgesproken.
Dus ik ben even gaan kijken waar de paardjes stonden, en heb mn fiets geparkeerd tegen een hek.
De paarden stonden mooi dichtbij de weg, dus dat was gemakkelijk om even te laten zien aan Arjan als hij dat leuk vond.

Iets voor half ben ik teruggelopen naar de kruising Engelse Dijk x Kerkhoekweg, en daar heb ik tijdens het wachten op Arjan en Tanja even een leuke herdershond staan aaien (met flapoortjes, zo lief!).

Toen beiden er waren hebben we even hallo gezegd en zijn we daarna, al pratend richting de paarden gegaan. Onderweg kwamen we nog een mevrouw tegen waar we uiteraard even mee moesten kletsen en daarna zijn we doorgelopen. Eenmaal aangekomen bij de paarden heb ik Arjan, met behulp van mijn formulieren, uitgelegd wat ik precies doe elke dag en hoe ik dat doe. Ik heb een paar paarden voorgesteld aan hem, en daarna zijn we richting de Geuzen gegaan, want die wou hij ook graag zien. Uiteraard stonden die geheel aan de andere kant van het gebied op de dijk, maar ach, een stukje lopen is goed voor de gezondheid he.

Nou, we zijn dus even bij de Geuzen gaan kijken, en daarna gingen we door het distelveld terug richting de verharde weg. Het verbaasde mij en Tanja wederom hoe veel distels er zijn omgewalst en opgegeten door de Geuzen, de verandering is echt al heel groot vergeleken met toen ze er nog niet waren.

Aangekomen op de verharde weg zijn we langzaam richting de auto's van Tanja en Arjan teruggelopen. Onderweg hebben we het coachingsgesprek gehad, waarin aan de orde kwam hoe mijn stage tot nu toe was verlopen, hoe ik zelf vond dat ik in de stage stond en wat het vooruitzicht was. Verder hebben Tanja en Arjan me nog een aantal tips gegeven, zoals bijvoorbeeld dat ik op mijn blog moet proberen meer inhoudelijk te schrijven (dus niet alleen: "ik ben benieuwd waarom de paarden hout eten" maar "de paarden eten hout, ik was benieuwd waarom dus ik ging op internet zoeken, en ik vond dit blablabala".
Dat ga ik dus proberen. Verder ga ik proberen of ik met een aantal mensen (ik streef naar 5 mensen) contact op kan ga nemen, om daar vragen aan te stellen die verband hebben met mijn stage. Bijvoorbeeld over de geneeskrachtige werking van kruiden of over de voeding van paarden.
Om enige inspiratie op te doen voor wat voor vragen ik kan gaan stellen, raadde Tanja me aan om weer wat research te gaan doen en artikelen te gaan lezen, omdat er tijdens het lezen van vergelijkbare onderzoeken vaak vragen naar boven komen, die ik dan kan stellen aan mensen.
Verder ga ik binnenkort een keertje proefdraaien met de gegevens die ik uitgewerkt heb in Excel, om te zien of ik dat handig doe om later mee te gaan rekenen. Daarvoor ga ik ook Sander van het HAS om hulp vragen (die geeft les in statistiek en Excel) en Tanja gaf aan dat ze ook bereid is om eens te kijken naar hoe ik mijn gegevens uitwerk, dan kan ze me mogelijk tips geven.

Nou, ik heb in elk geval weer genoeg om mee vooruit te kunnen voorlopig.
Morgen ga ik weer achter de Geuzen aan en ik ga binnenkort even nader uitzoeken wat dat nou is met dat hout eten van de paarden. Ik heb al wel vage ideeën, namelijk ten eerste vertelde Tanja me dat ze het doen om warm te blijven: het kost meer moeite om hout te verteren dan planten. En bij vertering komt warmte vrij, waardoor de dieren warmer blijven wanneer ze hout eten.
Een andere verklaring is dat er veel mineralen zitten in bijvoorbeeld wilgen, wat ook waarschijnlijk een oorzaak is. Ik las op een forum dat het eten aan wilgen een soortgelijke werking had als het likken aan een liksteen (een zoutblok wat paardeneigenaren vaak ophangen bij paarden in de stal om te zorgen dat ze hun mineralen krijgen, de dieren likken daar dan aan als ze zich vervelen).
Dus ik heb al wel een idee waarom ze het hout eten, maar het is me nog niet geheel duidelijk. Maar er is vast ooit onderzoek naar gedaan, dus ik ga het binnenkort uitzoeken.

In elk geval ga ik nu eerst slapen, anders dan hebben de Geuzen morgen niks aan me, haha.
Bedankt voor het lezen weer, en tot morgen!

  • 11 November 2011 - 08:28

    Anneke Marree:

    Jammer dat je tegen het stagebezoek opzag. Deze mensen komen niet om je te controleren maar zoals je gemerkt hebt om te kijken of ze je kunnen helpen bij de voortgang van je studie. Ik denk dat ze je veel nuttige tips hebben gegeven. Ga lekker door, wij genieten en LEREN ook van jouw verslagen!!!

  • 11 November 2011 - 09:31

    Monique:

    Ha, nu wordt het echt interessant!
    Weet je dat in wilgenhout salicylzuur zit
    (Salix is wilg) wat pijnstillend werkt en in aspirine gebruikt wordt, dus misschien hebben ze gewoon hoofdpijn?!
    Of wratten, zie wikipedia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 20112

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: