Vrijdag, gisteren en vandaag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Vrijdag, gisteren en vandaag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Vrijdag, gisteren en vandaag

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

16 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag weer een paar dagen in een keer, ik was er van het weekend niet aan toegekomen om te schrijven, en gisteren ben ik in slaap gevallen op mn bank voordat ik aan schrijven toe kwam, oeps!

Vrijdag heb ik, helemaal in mijn eentje, de Geuzen geobserveerd. In eerste instantie zou Lin in de middag nog komen, maar die had geen tijd meer ivm haar stagegesprek.
Het was gelukkig wel lekker weer vrijdag, en de Geusjes waren zo lief om bijna de hele dag bij de braamstruiken te staan, waar ik lekker uit de wind maar in de zon kon zitten.
Na de middagpauze zijn de Geuzen gaan lopen richting het picknickveldje, en daarna vanaf daar richting het distelveld. Onderweg daarheen kwamen ze de kudde Koniks tegen, en ik heb voor de zekerheid maar wat extra afstand gehouden toen. Ik weet dat de ontmoetingen tussen de kuddes meestal prima gaan, maar soms willen de dieren elkaar wel een beetje wegjagen, en je zal maar net hebben dat ik in de weg sta van een vluchtend dier, daar hou ik niet zo van.
Inderdaad heeft een Konik een paar keer dreigend gekeken naar de Geuzen, maar verder ging het prima en zijn de dieren mooi langs elkaar afgelopen. De geuzen gingen via het distelveld door naar de dijk, en toen we daar waren was mijn tijd voor die dag al bijna om. Toen ik nog 1 observatie te gaan had, zag ik een mevrouw met twee kindjes het gebied in fietsen en haar fiets neerzetten, waarna ze een stukje met de kinderen ging wandelen. Die fiets in het gebied was uiteraard geen goed plan, dus ik heb de laatste observatie wat te vroeg uitgevoerd en ben naar de mevrouw toegelopen, en heb haar er vriendelijk op gewezen dat de paarden en Geuzen fietsen erg lekker vinden. Gelukkig begreep ze het en vatte ze het goed op, en ze zou er voortaan op letten.

Ik ben toen nog even de asfaltweg afgelopen, want ik zag Tanja staan praten daar met een man. Ik heb even mee staan kletsen, en ben daarna naar huis gefietst, de vrijdag zat er weer op.




Gisteren heb ik samen met Linda de Koniks gedaan. die hebben de hele dag vlak bij het picknickplekje gestaan, en daar een beetje rondgedwaald. In de ochtend was het fris, maar na enige tijd begon de zon door de mist heen te breken en later scheen de zon zelfs behoorlijk! Ik heb dus lekker liggen zonnen terwijl ik steeds mijn observaties op schreef, heerlijk!!
Verder is er maar weinig gebeurd gisteren, dus we gaan verder met vandaag.




Vandaag moesten linda en ik weer eens vroeg opstaan, arme wij... Om kwart over 6 al moest ik bij Linda zijn, want om half 7 ging de trein. Na een lange treinreis kwamen we aan in Maassluis, waar we op zoek gingen naar de pont waarmee we naar Landtong Rozenburg moesten. We vonden de pond behoorlijk snel. Helaas misten we hem precies, het zal ook eens niet he, met het OV... Nou goed, we hebben 20 minuutjes gewacht, en daarna zijn we met de pond overgestoken.
Toen we op het eiland waren heb ik Noah gebeld, deze nam helaas niet op. Linda en ik zijn een random kant op gelopen, en gelukkig liepen we al gauw tegen een bord met een plattegrond aan. Daarop hebben we even zitten kijken waar dat we heen moesten voor zover wij dachten, en toen zijn we gaan lopen.
Nou, ik dacht dat het vanochtend in Den Busch al mistig was... Echt niet he! Pfff, we konden net 100 meter vooruit kijken, maar we zagen de mist langswaaien vanaf het water de dijk op tot een meter voor ons! Heb nog nooit gehad dat ik mist van zo dichtbij kon zien.

Na een half uur lopen hebben we Noah nog maar eens gebeld, en na een moeizame uitleg waar we ongeveer waren kwam er een beetje uit dat we het beste verder konden lopen. We hadden tot toen toe steeds onderaan de dijk (aan de kant van het water) op een fietspad gelopen, maar we zijn toen verder gelopen over de bovenkant van de dijk. Eigenlijk gewoon omdat we dan wat meer konden zien, maar het bleek een goede keus te zijn, want al gauw zagen we Noah's Koniks links van ons staan. Echter zat er nog een stroomdraad tussen, dus heb Noah even gebeld om te vragen of daar stroom op stond, en hij kwam ons te hulp om de draad weg te houden terwijl wij het gebied in kwamen.

Vervolgens hebben we tot 2 uur Noah's observaties bijgewoond. Ik heb hem (vooral in het begin) veel gevraagd over hoe hij zijn onderzoek aanpakt enzo en ik heb hem ook laten zien hoe mijn observaties in het werk gaan. De observaties van Noah zijn minder gericht op de gedragingen van de dieren zoals de mijne, maar vooral op wat de dieren eten en wat de omstandigheden zijn (temperatuur enzo).
Hij had heel handg een formulier opgesteld waarvan hij er maar 1 per dag nodig had, en daar kwam dan zijn complete observatie op. Dat had hij dus beter aangepakt dan ik, ik ga morgen eens even kijken of ik wat kan doen aan mijn papierverslindende formulieren.

Na info te hebben uitgewisseld hebben we verder de dag volgekletst, het was erg gezellig met z'n drieën en ik vond het erg interessant om te zien hoe Noah het onderzoek aanpakte.
De paardjes van Noah waren trouwens wel leuker gekleurd dan de mijne, hij had allemaal verschillende kleurtjes en een hele stoere hengst!

Om 2 uur is Noah teruggefietst om de pond te halen, en zijn Linda en ik terug gelopen richting de pond. Zoals te verwachten vertrok dat ding weer voor onze neus, dus hebben we wederom 20 minuten gewacht.

Eenmaal terug op Maassluis reed uiteraard ook onze trein net weg toen we aankwamen, het zal ook eens niet he.

Naja, na een kwartier kwam er weer een, en zijn we teruggereisd naar Den Bosch, en waren we klaar voor vandaag.



Het was een leuke en interessante dag, en als het goed is komt Noah binnenkort eens kijken hoe wij onze onderzoeken aanpakken in de Diezemonding.
Morgen ga ik weer gegevens verwerken en ik ga mijn (grotendeels al geschreven) coachingsgesprek verder afmaken en eens kijken wat ik met de tips van Tanja en Arjan kan doen.

Nou, tot morgen!

xx
Char

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 20119

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: