MIST!!! En Galloways vangen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu MIST!!! En Galloways vangen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

MIST!!! En Galloways vangen.

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

23 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve lezertjes, ik zit zowaar bijna op de 4000 views met mijn waar-ben-jij pagina!! Echt tof ^^ Wees trouwens vooral niet bang reacties achter te laten, vind ik leuk :P


Goed, hoe dan ook: Ik was echt van plan om gisteren mijn blog te schrijven!! Maar Tess was op bezoek een avondje, en ik vond het maar sneu om haar voor de tv te parkeren terwijl ik mijn blog ging schrijven, dus vandaar dat jullie een dagje hebben moeten wachten.

Gisteren heb ik mijn Geusjes weer achtervolgt, maar dat ging niet uitermate soepel.
Zoals we allemaal waarschijnlijk wel gemerkt hebben, was het zicht bepaal niet optimaal. Men noemt dit ook wel mist. En die mist die was in de Diezemonding zo dik dat ik niet veel meer dan 50 meter zicht had, en dat is behoorlijk lastig wanneer je aankomt in je gebied en je moet je Geuzen zoeken om te gaan bestuderen.

Nou, ik heb ze gelukkig toch gevonden na even zoeken, en heb s'ochtends braaf mijn observaties gedaan. Om kwart voor 12 heb ik mijn laatste ochtendobservatie gedaan, en daarna had ik pauze. Ik had mijn laatse observatie nog maar net genoteerd, en ik werd al gebeld door Tanja of dat ik pauze had en waar ik me verstopt had.

Dus ik ben naar de weg gelopen, en Tanja kwam daar ook heen. We hebben gezellig gezamelijk propjes en bierflesjes opgeraapt van iemand die een kleine party had gehouden in ons gebied. Ondertussen zag ik mijn geusjes uit het zicht verdwijnen richting óf het picknickveldje óf de dijk.
Tanja en ik zijn nog even naar de paardjes gelopen om daar foto's van te maken, en daarna heeft Tanja me in de auto meegenomen om mee te zoeken waar de Geuzen heen waren. We hebben samen even lopen zoeken, maar toen we ze na een kwartier nog niet hadden moest Tanja gaan en ben ik zelf verder gaan zoeken.
Echter na een uur zoeken had ik dus nog geen Geus gezien, al was ik wel de twee nieuwe overstapjes tegengekomen die Tanja die dag gemaakt had met Jan.

Nou ik had even per sms overlegd met Tanja, en besloot om maar naar huis te gaan, ik had al 5 observaties gemist en de Geuzen waren best onrustig met die mist (raakten elkaar steeds kwijt), dus veel zin had het niet.






Nou, die halve observatiedag gisteren heb ik vandaag weer geheel goedgemaakt met een dagje Galloways vangen! Vandaag in de Bisonbaai.

Zoals meestal was het weer erg vroeg vanmorgen, en heeft Tanja ons opgehaald op station Zaltbommel.
Een aantal Galloways stonden al in de kralen, en de rest was nog ver ver weg. We zijn helemaal naar achteren gelopen in het gebied (en dat is een heel flink stuk lopen!!), en vanaf daar zijn we op een lijn terug gelopen richting de kralen, om de Galloways daarheen te drijven. Dat ging best goed, totdat we op een heel breed stuk van het gebied kwamen waar we met behulp van een lijn over de hele breedte van het gebied verder wouden gaan met de dieren opdrijven.
Wat er precies mis ging weet ik niet (het gebeurde uit mijn zicht), maar op een of andere manier zijn de Galloways terug gegaan naar het stuk waar we ze hadden opgehaald.

Nou, we hebben om even bij te komen wat gedronken, en zijn daarna de actie nog eens gaan herhalen, maar dit keer hadden we in het brede gebied een stuk afgezet waardoor er een soort gang ontstond. Hierdoor was het een stuk gemakkelijker de dieren in de goede richting te drijven.

Dit werkte gelukkig wel, en behoorlijk buiten adem kwamen we terug aan bij de kralen, waar de dieren in werden gedreven, waarna het tijd was voor appeltaart!
We hebben een half uurtje pauze gehouden met behulp van appeltaart en wat te drinken (in mijn geval: CHOCOMEL!!).

In de middag hebben we de kalveren nog geblikt en zijn de dieren die naar de slacht moesten uitgeselecteerd, en de rest van de kudde is weer vrij gelaten. Niet alle dieren gingen even gemakkelijk weg, maar na enige tijd hadden ze zich er wel bij neergelegd dat niet alle kuddeleden mee zouden komen.
Jos heeft nog een stier opgehaald met de trailer, en de rest van de dieren wordt morgen opgehaald, ik denk met de vrachtwagen.

Nou, na nog even na te hebben gekletst en nog wat te hebben gedronken in de aanhanger van Wilbert zijn we weer bij Tanja in de auto gestapt, en terug gegaan naar huis. Noah, de stagaire van Van Hall Larenstein, heeft samen met Linda nog bij mijn gegeten vanavond, en morgen ga ik weer paardjes bestuderen. Ik hoop dat het weer beter zal zijn dan maandag!

Tot morgen weer!
Char

  • 22 November 2011 - 23:27

    Pap:

    we volgen je elke keer. leuke stage hoor. wat is ook al weer je doelstelling?
    wat observeer je precies. groetjes!!

  • 23 November 2011 - 07:19

    Anneke Marree:

    Wat een mist, dus ook bij jullie. Ik kan me indenken dat de geuzen er moeite mee hebben. Jullie boffen wel dat het zulk weer is. Je moet er aan niet aan denken dat het gaat sneeuwen en vriezen. Dan zullen jullie ze bij moeten gaan voeren?

  • 23 November 2011 - 07:50

    Monique:

    nou, dat wordt weer dwalen vandaag, ik kan een meter of 50 van me af kijken, dan is de Diezemaonding errug groot!

    succes, raak jezelf maar niet kwijt!

    x,m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 20122

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: