Start onderzoeksverslag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Start onderzoeksverslag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Start onderzoeksverslag

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoe een schandaal, daar was ik toch bijna gaan slapen zonder even een verslagje te schrijven...

Vandaag hebben we niet zo veel spannends gedaan, maar wel belangrijke dingen. We zijn allebei begonnen aan het schrijven van onze onderzoeksplannen.

Ik ben begonnen met even opfrissen hoe een onderzoeksplan er ook weer precies uit ziet. Ik heb alvast alle paragrafen (de titels ervan) ingevoegd, en ik heb al een mooi titelblad gemaakt. Daarna heb ik even zitten kijken waar ik het beste mee kon beginnen, en ik besloot om als eerste een agenda te maken.

Zoals het er nu uit ziet ga ik in de eerste 3 weken van mijn stage mijn onderzoeksplan maken, de literatuurstudie doen en een materiaal en methode schrijven (en tussendoor enkele activiteiten zoals dieren vangen ed).
De 12 weken daarna zal ik onderzoek doen in het gebied, het echte veldwerk dus. Dat veldwerk is 3 dagen per week, en de overige 2 dagen werk ik de gegevens uit (ik moet nog even kijken of dat een goede weekindeling is, misschien kan ik ook wel 4 dagen observeren en 1 dag uitwerken).
En daarna heb ik 4 weken om het gehele onderzoeksverslag te maken, en daarna heb ik nog 1 week waarin ik mijn resultaten en conclusies bekend wil gaan maken. Het plan is om dat te doen via de krant, een of meerdere tijdschriften en natuurlijkj internet. Maar ik moet nog maar kijken hoe ik dat ga aanpakken.

Mijn voorlopige agenda heb ik voor feedback opgestuurd naar mijn stagedocent (begeleidende docent) Arjan, met de vraag of hij me kan vertellen of mijn indeling van de tijd realistisch is.

Dat was het wel voor vandaag. Ik ga nu maar slapen, want ik heb met linda afgesproken morgen vroeg te beginnen, om half 9!

Maandag is mijn volgende verslag, dus tot dan, en ik wens jullie een fijn weekend!

Char

  • 02 September 2011 - 06:53

    Anneke Marree:

    Veel succes. Je hebt wel veel op je nek genomen. Elke dag verslag aan iedereen uitbrengen van wat je gaat doen en gedaan hebt. Heel knap hoor! Ik heb ook het filmpje en de foto's gekeken. Het lijkt me ook een verschrikkelijk leuke opleiding. Veel wijsheid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 20155

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: