Koniks observeren en losse Galloways - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Koniks observeren en losse Galloways - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Koniks observeren en losse Galloways

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Het was vandaag weer flink mistig, net als maandag, zelfs al zei het nieuws dat het niet mistig zou zijn...

Ik heb vandaag de Koniks gevolgd. Wederom was het lastig om dieren te vinden in de mist, maar ik heb wat rondgefietst en opeens zag ik ze gelukkig, want ik zou er zo overheen gekeken hebben.
De Koniks stonden in het distelveld, en ze hebben daar tot een uur of 12 gestaan. Toen zijn ze naar de dijk gegaan, en rond die tijd kwam Linda ook het veld in.

Op een gegeven moment was ik observaties aan het noteren (lastig, in de distels), en opeens zag ik dat een van de jaarlingen mijn krukje had ontdekt. Heel voorzichtig liep hij het naartoe om eens te kijken wat voor iets engs dat was. Ik heb hem toch maar weggejaagd, vond het niet zo'n goed plan hem aan mijn spullen te laten zitten.

De middag hebben we grotendeels doorgebracht op de dijk, en ook even op de weide naast het distelveld.


In de ochtend had Tanja me nog gesmst, want een of andere... Persoon... heeft de Galloways losgelaten die we gisteren hadden gevangen en die vandaag naar de slacht zouden gaan. Nou die zijn dus weer los (gelukkig wel in het gebied), dus maandag kunnen we weer opnieuw beginnen...

Morgen ga ik gegevens invoeren, en de formulieren nog eens opzoeken die ik en Tanja moesten invullen, dat waren we namelijk vergeten gisteren, oeps!
Nou, jullie horen het morgen wel weer.
xx
Char

  • 24 November 2011 - 07:12

    Anneke Marree:

    Het was weer spannend vandaag lees ik. Wat een zot om die beesten weer los te laten. Zal wel een "natuurliefhebber" zijn. Ik miste Chester vanmorgen. Gelukkig had ik gisteravond FB gelezen en daaruit begrepen dat hij met jou mee was. Mag hij dan ook mee op avontuur? Cowboy spelen?

  • 24 November 2011 - 15:17

    Monique:

    saartje, het is Tanja en ik, en niet andersom...
    haha, gesnapt!

    x,m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 20124

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: