Regen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu Regen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Regen!

Door: Char2stage

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

04 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo, weer een dag observeren er op zitten.

Vanochtend heb ik de paarden gevonden in het voormalige ponyweitje (tussen het stuk met de distels en het vuilnisbeltje) en toen ik aan kwam lopen keek Fredja me aan met een blik van "je gaat ons toch niet weer vangen he?". Ik praatte een beetje tegen haar terwijl ik met een boogje om haar heen liep, en daarmee was ze weer gerustgesteld en at ze verder.
De paarden hebben de hele ochtend op die plek gestaan, en een paar paarden zijn even uitgeweken naar het vuilnisbeltje om daar kruiden te eten. Het was wel moeilijk om daar te zien wat voor kruiden ze aan het eten waren zonder ze weg te jagen. Je kan daar namelijk alleen over de paadjes lopen die de paarden hebben gemaakt, en daar staan ze zelf natuurlijk ook op. Dus als ik dichtbij wil komen om te zien wat ze eten dan lopen ze weg :P Erg handig.

Halverwege de ochtend kwamen er nog twee dames aanlopen, en die gingen aan de rand van het gebied zitten. Ik was wel nieuwsgierig naar wat ze gingen doen daar, en ben even een praatje gaan maken. Ze bleken de paarden aan het natekenen te zijn, iets wat ze wel vaker deden. We hebben even staan praten en daarna ben ik weer verder gaan observeren, maar ik dacht wel van "oeh tekenen, moet ik ook weer eens doen".

Rond twaalf uur ben ik bij het meertje gaan zitten voor mijn lunch, maar ik heb niet gegeten omdat Linda net had gebeld met de mededeling dat ze onze Bossche Bollen mee zou nemen!!

Na de pauze ben ik terug gegaan naar de kudde, en daar heb ik tijdens het observeren wat zitten tekenen. De paarden waren ondertussen bijna allemaal gaan liggen, dus heb geprobeerd een van de liggende dieren na te tekenen (Goniadz), maar toen Linda aan kwam lopen ging ie bewegen dus dat is niet gelukt.

Samen met Linda heb ik de paarden s'middags nog gevolgd, en we hebben Bossche Bollen gegeten samen.
Na het observeren zijn we samen terug gefietst, waarna ik gauw heb gegeten en toen rijles had (tweede keer, het ging goed ^^).

Morgen moeten we vroeg opstaan, dus ik ga maar niet te laat slapen vandaag. Morgen gaan we namelijk paarden vangen in Weurt!! Ik ben benieuwd of Lenka, Luna en Fredja daar al zijn gearriveerd, dan zie ik die ook nog morgen ^^

Tot dan!!
Char

  • 05 Oktober 2011 - 06:39

    Anneke Marree:

    Zeg Char, niet te veel bollen eten! Als je er teveel en te vaak eet is het geen traktatie meer! Prachtige foto's en de tekeningen zijn ook heel mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Volg mij dagelijks op mijn stage in de Diezemonding (Franse Wielen) in Den Bosch! Iedere dag zal ik een klein verslagje schrijven van wat er die dag gebeurt.

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 20154

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 December 2011

Stage FREE Nature in de Diezemonding

Landen bezocht: